Piątek, 26 Kwiecień
Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda -

Reklama


Reklama

Tanie budowanie dróg w Wielbarku


190 tysięcy za kilometr drogi budowanej oszczędnym systemem pozwoliło na modernizację ponad 8 kilometrów dróg wiejskich, dotychczas żwirowych. - Znaleźliśmy firmę i technologię, dzięki której nie płacimy około miliona za kilometr nowej drogi – mówi wójt Grzegorz Zapadka.


  • Data:

Firma z Białegostoku na budowanych drogach stosuje potrójną warstwę podbudowy, ale uzupełnia ja tzw. emulsją asfaltową, dzięki czemu na tej podbudowie nie jest wylewanych kilka warstw asfaltu.


Reklama

- To w zupełności wystarcza w przypadku dróg żwirowych, dość mało uczęszczanych, bez natężonego ruchu ciężkich pojazdów, chociaż nie jest on tam niemożliwy – zapewnia Grzegorz Zapadka. - Zanim zdecydowaliśmy się „przeszczepić” tę technologie na nasz teren, byliśmy na Podlasiu i sprawdziliśmy jak to jest robione, jak wygląda, czy zdaje egzamin i zadowala mieszkańców – użytkowników tych dróg.

Reklama

Takie drogi powstały między innymi na odcinku z Łatanej Małej do Wielkiej, w Ciemnej Dąbrowie czy Nowojowcu. - Przy gminnym budżecie mogliśmy sobie pozwolić rocznie na budowę około 2 kilometrów dróg w typowej technologii, a w tym roku nowym systemem zmodernizowaliśmy aż 8 kilometrów – informuje zadowolony Zapadka. - Firma daje kilka lat gwarancji.



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama