Reklama


Reklama

Protest w obronie Sądów dotarł do Szczytna (zdjęcia)


Szczytno przyłączyło się do miast, w których dziś o godzinie 18 rozpoczął się protest w obronie sądów. Przed szczycieńskim budynkiem wymiaru sprawiedliwości zebrało się około sto osób. W rękach trzymali transparenty między innym „3xW Wolne Sądy, Wolne Wybory, Wolna Polska.”



Protesty przeciwko ustawie ws. sądownictwa odbyły się w blisko 200 miastach zarówno przed budynkami sądów, jak i Sejmu. Manifestanci sprzeciwiają się ustawie, która dyscyplinuje sędziów za stosowanie prawa Unii Europejskiej. Ma ona być w czwartek procedowana w Sejmie.


Reklama

Reklama



Komentarze do artykułu

Śmieszek

Bardzo panu dziękuję za tę Dobrą Nowinę. Jak to pewien francuski polityk powiedział - niektórzy nie korzystają z okazji, aby milczeć. Dobrze, że Pan z tej możliwości nie skorzystał. Dzięki temu mieszkańcy Szczytna - no nie wszyscy, nie popadajmy w samozachwyt - mogli się zapoznać z Pana dokonaniami opozycyjnymi, Pana oglądem świata, z Pana mizantropią (proszę zapytać Prezesa, co to znaczy), a także z Pana oikofobią (moim zdaniem człowiek, który nienawidzi swoich rodaków - nienawidzi również swej Ojczyzny). Zna Pan środowisko z restauracji SOWA? Nie znosi go Pan? A skąd je Pan zna? Był Pan tam kelnerem, czy pracował w szatni, że aż tak ich Pan zna i nie lubi? Jeśli chciał się Pan przedstawić mieszkańcom Szczytna - jako cichy bohater opozycji (nie odmawiam panu zasług \"w sprawie\") - wśród \"resztek komuchów\" - to niestety spadł Pan z cokołu. Tak rewolucja pożera swoje dzieci... albo one same się pożerają, albo też zwykła ludzka zawiść.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Szanowny Panie Śmieszek! Mam dobrą wiadomość dla Pana. Otóż dziś ostatni raz zabieram głos.Szkoda mi czasu na takie bezowocne dyskusje. Znam dobrze wasze środowisko a szczególnie tych od SOWY którzy w tak pięknej polszczyżnie prowadzili na temat zniewolonej dziś Polski szerokie dysputy .

Do Śmieszek

Zgadzam się i popieram pana w 100% mieszkam tu, płacę podatki, widzę co się dzieje i odczuwam to na własnej skórze, a panie Jamka odnoszę wrażenie że chyba pan tu nie mieszka ? to niech pan się zajmie swoim życiem w Szwecji, Niemczech, Holandii, czy innym krajem czy miastem. Bo wydaje mi się że żyje pan na innej planecie i TVP z certyfikowanym kłamcą Kurskim na czele oraz skazanym prawomocnym wyrokiem Morawieckim za kłamstwa zrobiło panu kisiel z mózgu.

Taki Tam

Szanowny panie Śmieszek. Nie chodzi mi o piętnowanie pokoleń. Chociaż często pewne wzorce zachowań przechodzą z rodziców na dzieci. Jestem zwolennikiem, płacenia swoich rachunków. Oczywiście ma pan tu wiele racji i tu jest pies pochowany. Do każdego trzebaby podejść indywidualnie, zawsze i wszędzie byli dobrzy i źli ludzie. Nie można wrzucać wszystkiego do jednego worka. Mnie wkurzają konkretne nazwiska, konkretni ludzie, którzy moim zdaniem używają konstytucji jak tarczy, a wedle mojego zdania nie mają takiego moralnego prawa. I chodzi mi tu o obłudę i z lewa i z prawa. Właśnie smuci mnie to, że ludzie przestali mieć własne zdanie, a patrzą tylko przez pryzmat przynależności partyjnej. Wyłączmy TVP i TVN i zacznijmy używać własnego rozumu i rozmawiajmy, kulturalne na argumenty bez niepotrzebnych inwektyw. Może wtedy coś się w końcu ruszy w tej Polsce naszej kochanej. Pozdrawiam.

Śmieszek

No i co? Panie jamka - zawiedziony, że nie zamilkłem? Czekać na przekaz dnia nie muszę - mam własny rozum - w przeciwieństwie do znanego nam wszystkim nowego modelu długopisu, który wygrał ostatnio w konkursie na jak najsprawniejsze i bezawaryjne pisanie w każdych warunkach. Ja jednak preferuję moje stareńkie pióro wieczne po dziadku, który w 1921 r. rozpoczął karierę nauczyciela. Jak dotąd - pióro spisuje się znakomicie. Trzeba tylko dobierać odpowiedni atrament. Pana atramentem jest zjadliwa żółć. Jak brakuje argumentów - ta jest dla Was niezawodnym środkiem do zatruwania ludziom życia. Ale to ja Panu życzę zdrowia - bo w tak zatęchłej atmosferze, w jakiej Pan pozostaje, rzeczywiście trudno oddychać pełną piersią. Epitet \"Kodziarz\" wcale mnie nie obraża. Sugestie co do choroby psychicznej - no cóż - nie muszę udowadniać, że nie jestem wielbłądem. Zwłaszcza Panu, który ma tylko tyle do powiedzenia adwersarzowi. Jaki poziom - takie argumenty. Żal mi Pana.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Obywatel(towarzysz?) zamilkł. Poleciał po instrukcje do KOD-u? a tak nawiasem mówiąc to mi go żal. Może zadręczam go za bardzo? Chorym ludziom należy wspó łczuć a nie dokuczać. Aliści pewnikiem zachorzał - życzę powrotu do zdrowia

Śmieszek do Lecha Jamki

O to! To jest właśnie to! jestem dla Pana \"resztką po komuchach\", a w najlepszym razie mam coś nie tak ze zdrowiem psychicznym. Nie będę ukrywał, ze czytając pana wpisy - człowieka podobno zasłużonego w opozycji antykomunistycznej - można zacząć mieć tego rodzaju problemy. Ze zdrowiem psychicznym, Panie Jamka, jest najczęściej tak, że nie odczuwa ich ten, kto ma z nim problem. A teraz ad re. Nie zdradzę Panu, kim jestem. Gdybym to zrobił - zdziwiłby się pan szczerze. W moim otoczeniu żyją jeszcze ludzie poszkodowani przez tzw. Żołnierzy Wyklętych\" oraz ludzie poszkodowani przez tzw. UB. Oraz ich potomkowie. Żyją ludzie, którzy nie uczestniczyli w strukturach słusznie minionego reżimu i ponosili z tego powodu konsekwencje. Oraz ich potomkowie. Ale też żyją ci, którzy w nim brali udział i korzystali z profitów - oraz ich potomkowie. I teraz - pana zdaniem - oni powinni skoczyć sobie skoczyć do gardeł? Za winy i nieszczęścia, tragedie, które spotkały ich rodziny w przeszłości? O tym, co jest oczywiste - ale dla jasności przekazu - NALEŻY PAMIĘTAĆ. Można więc przytoczyć Broniewskiego: Są w ojczyźnie rachunki krzywd, obca dłoń ich też nie przekreśli, ale krwi nie odmówi nikt: wysączymy ją z piersi i z pieśni. Cóż, że nieraz smakował gorzko na tej ziemi więzienny chleb? Za tę dłoń podniesioną nad Polską - kula w łeb!... Ale też można przytoczyć Asnyka: Trzeba z Żywymi naprzód iść, Po życie sięgać nowe: A nie w uwiędłych laurów liść Z uporem stroić głowę!...

Śmieszek do Takiego Tam

Szanowny panie. Z cytatem Churchilla i intencją, z jaką Pan go przytoczył zgadzam się w pełni. Między innymi nasza dyskusja o tym świadczy. Wiem, że ginęli ludzie w komunistycznych kazamatach po wojnie i wiem, że trwała wojna domowa w Polsce do ok. 1950 r. I były jej ofiary - niewinne, nic nie rozumiejące z tej ówczesnej bitwy na górze. Wciągnięte w tę wojnę i wykorzystane. Ale to są już naprawdę dawne czasy. I nie o to chodzi, aby o nich nie pamiętać. Ale chodzi własnie o to, żeby z tego wszystkiego wyciągnąć wnioski. Wojny Polsko - Polskiej nie można ciągnąć dalej. Czy Pan sądzi, że dzieci, wnuki, czy może prawnuki ludzi urodzonych w latach 20., czy 30. XX w. muszą być napiętnowane za złe czyny swych przodków? Czy Pan sądzi, że mniej pokrzywdzona jest rodzina, której dziadkowie byli prześladowani, czy wyrżnięci przez WiN - a raczej przez bandy które się \"wyrodziły\" z tej organizacji bojowej - niż ta rodzina, której przodkowie zostali wyrżnięci, albo byli prześladowani przez UB?

Taki Tam

Trochę smuci mnie takie podejście. Panie Śmieszku ile ma pan lat? Mówi pan o sobie \"my młode pokolenie\". Ja też nie uchodzę za starca, a mam zupełnie inne zdanie w temacie. Ludzie ginęli nie tylko podczas wojny. Kto wie gdzie bylibyśmy, gdyby nie ci wszyscy dzielni ludzie, często zwykli zjadacze chleba, którzy mieli odwagę przeciwstawić się ustrojowi powojennemu. Tysiące ginęło w lasach, w więzieniach, na ulicy. Wiele, wiele ludzi doznało wielkich krzywd ze strony aparatu politycznego. Tu nie chodzi o zapiekłe żale, ale o poczucie sprawiedliwości. Jakby pan się czół, gdyby sąsiad pana bardzo skrzywdził i codziennie przechodził by pan obok jego domu i patrzył się na bezkarność sąsiada. \"Jedyną rzeczą, której uczy historia, jest to, że większości ludzi niczego nie nauczy.\" - Winston Churchill.

X-Men

Panie Śmieszku, proszę nie zapominać o ludziach którzy zginęli z rąk komunistów. To między innymi dzięki nim może pan pisać takie komentarze. Pamiętam słabo PRL z racji mojego wieku, ale pamiętam np. wizytę MO w domu, bo sąsiad z ORMO doniósł, że węgiel widział u nas i na pewno nie mamy asygnaty. Takich przypadków było setki. Ile było wyroków politycznych. Teraz tacy ludzie uczą nas moralności są mecenasami równości, tolerancji stoją na straży praworzadnosci i konstytucji. Musimy pamiętać o historii, bo inaczej jakie wnioski z tego wyciągniemy: ròbta co chceta, wszystko wam będzie zapomniane.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Panie Śmieszek, piszesz \"zapiekłe żale z przeszłości\" - tzn że jak komuś UB zamordowalo ojca czy brata to nie ma co wspominac bo \" zapiekłe żale...\"proszę Pana zaczynam się poważnie obawiać o pańskie zdrowie psychiczne. Co Pan wygaduje?

Jamka lech

Szanowny Panie Śmieszek- dla Pana są ważne tylko krzyże z II wojny światowej? A innych waznych wydarzeń w naszej historii nie bylo? A groby Żołnierzy Wyklętych z czasów powojennych? Może Pan nie słyszał o nich? Niebywałe! Kim właściwie Pan jest? Jakaś resztka po komuchach?

Śmieszek

Redakcja, albo przeoczyła, albo ocenzurowała mój komentarz. Wobec tego powtórzę. Dopóki pokolenie, które nosi w sobie zapiekłe żale z przeszłości nie odejdzie w przeszłość - dopóty my młodsze pokolenia będziemy skażeni tą ich narracją. O groby i trumny będziecie się kłócić do końca? Komu krzyż, a komu mgr, dr, prof., inż., a komu działacz opozycyjny napiszą na nagrobku? To jest ważne? Powtórzę też i to, że dla mnie najważniejsze krzyże, jakiekolwiek inne by nie były, to te z pola walki. Żołnierskie odznaczenia z wielu frontów 2. wojny światowej. Żadne inne nie są tak ważne jak one. tam lała się krew. Teraz inne odznaczenia powodują, że leje się jad - z ust ludzi niezadowolonych z siebie.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Przed 1981 sędziowie ferowali wyroki wg woli ówczesnej władzy. Byl porządek, posłuch i nikt nie protestował. Dziś nagle są zniewoleni, nie ma demokracji. Pani Gersdorf nie starcza pensji na życie -\" za 10 tysięcy to ja mogę wyżyć ale na prowincji\". Soros jej nie dołożył?

Jamka Lech

dotyczy publicystyki pana Stefana- \" pisał tak kwieciście aż go było czuć\"(LJJ)

Taki Tam

Pan Lech poruszył dość istotny aspekt w swej ostatniej wypowiedzi. Bo kto pracuje w sądownictwie? Głównie rodzina starszego pokolenia w tym zawodzie. Przeciętny człowiek miał bardzo małe szanse zdobyć ten zawód, bo środowisko skutecznie to blokowało. Podczas nominaci sędziowskich, pracę dostawali członkowie rodzin mimo, że często mieli słabsze oceny. Przecież w dużej część tego oburzonego środowiska, rodzice byli sędziami aparatu z minionej epoki.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Czerwoni przekazują geny swoim potomkom i to jeszcze potrwa , przynajmniej ze dwa pokolenia. Mentalności u tych ludzi nie zmieni tak ad hoc. Oni potrzebują czasu do regeneracji swoich móżdżków. Na razie są za KOD-owani.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Szanowny Panie ŚMIESZEK- Pan Prezydent akurat nie miał czasu by odznaczyć mnie osobiście.Co do Pana to niejaki Chesterton powiedział kiedyś- jak się w nic nie wierzy, to wierzy się w byle co( KOD-y, PO) z kolei Volter- lepsze jest wrogiem dobrego. U Pana wszystko się zgadza.Dlatego Pan tak mnie krytykuje

Śmieszek

Panie Jamka. Niech się Pan na mnie nie denerwuje - to przecież w trakcie naszej dyskusji ludzie z miasta KOD-ziarzy i PO- wiaków dowiedzieli się o Pańskich zasługach i odznaczeniach na listach IPN. Wolałbym osobiście, aby odznaczył Pana Prezydent w swoim Pałacu. Dla mnie IPN nie jest instytucją do końca wiarygodną. Niestety jestem za młody, aby ubiegać się o uszanowanie przez IPN moich dokonań, w przeciwieństwie do Premiera Morawieckiego. Z pozdrowieniami

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

S zanowny Panie Śmiszek dla mnie ważna nie jest\" sława\" w Pańskim miasteczku KOD-ziarzy i PO-owiaków. Moje nazwisko figuruje w IPN i to się dla mnie liczy.Tam się Pan nigdy nie dostanie bo na to trzeba zasłużyc a nie ukrywać pod pseudonimem. Najlepiej jest siedzieć cicho pod piecem i nie wychylać się

Taki Tam

Ci ludzie to część naszej lokalnej historii. Leżą na głównej alei cmentarza. Mój syn zwrócił na nich uwagę. Dlaczego miałbym mu nie mówić prawdy. Kim byli, co robili. Smutne jest to, że tak łatwo zapominamy. Część ludzi dawnego aparatu nadal sprawuje poważne funkcje. Kiedyś narzędzia PRL-u, teraz krzyczą: Konstytucja, Konstytucja.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Gwoli uzupełnienia moich wcześniejszych wypowiedzi , chciałbym dodać, że pewien fakt moze wzbudzić głębsze zainteresowanie jeśli chodzi o pochodzenie narodowe grupy osób , które sprawowaly władzę w powojennym Szczytnie bądż to pracowały na poszczegolnych stanowiskach Podaję niektore nazwiska- Parol, Miler, Rzepecki, Godulkiewicz, Gawroński, Janik Czesław, Mesojed(obydwoje)

Śmieszek

No właśnie doczekałem się wreszcie, aby się Pan Lech Jamka ujawnił, jako bohater opozycji. Bo było mu brak tego, że mieszkańcy Szczytna nic - albo niewiele - o Nim wiedzą. Pana odznaczenia i zasługi nie są żadnym usprawiedliwieniem dla tego, co Pan pisze - przynajmniej o tej jednej osobie. Niech Pan najpierw sam zrobi sobie rachunek sumienia. Zresztą każdy powinien tak zrobić, zanim rzuci w drugiego kamieniem.

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Dziękuję za odpowiedż Może trochę przesadziłem z tą panią Mesojed ale znam trochę faktów z opowieści mojego ojca Romana J., który pracował u niej w Liceum niedlugi czas. Co do bohaterstwa mojego, jak Pann pisze to jestem uznanym opozycjonstą i odznaczony stosownym medalem[ patrzIPN Szczecin oraz w internecie na mój temat pod hasłem Jamka Lech Łączę pozdrowienia

Mieszkaniec

Takich grobów jak pani Sabiny jest dużo więcej. Ci ludzie mieli po prostu takie przekonania. Wierzyli w coś głęboko, ale nie był to Bóg. Można było postawić krzyż, ale to już wtedy taki denat nie leżałby na głównej alei, nie było by pocztów sztandarowych, a co najgorsze trzeba by było jeszcze zapłacić za pogrzeb. Czasy były jakie były, ale jak ktoś chciał to ochrzcił swoje dzieci, które później poszły do pierwszej komunii, a i pogrzeb jak się wdowa uparła to był z księdzem.

Śmieszek

Panie Lechu (nota bene) Jamka. Jeśli Hitlera i Stalina - wielkie machiny historii, które wciągnęły w swoje bezwzględne tryby miliony ludzi - porównuje Pan z osobą Sabiny Mesojed - to trudno. Nie miejsce tu na dysputy o PRL, którego historia miała różne etapy, a w tych etapach - miała różne oblicza. Życzę Pany bohaterstwa - dzisiaj.

Śmieszek

A niech Pan, Panie Jamka, sprawdzi w encyklopedii ssaków!

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Gwoli uzupelnienia mojej poprzedniej wypowiedzi- skąd Pan wziąl określenie \"KOTOKSZTAŁTNY Jest Pan POETĄ

Lech Jan Jamka-były Szczytnianin

Szanowny O zmarlych się z nie mówi- tako rzecze Pan ŚmieszekŚmieszek- wg Panskiego stwierdzenia, że o zmarłych żle się nie mówi, zatem odwołuję to co wiele moich znajomych ze Szczytna by potwierdzić mogło a co powiedzialem o niejakiej Sabinie Mesojed Także samo nie mówię już zle no o Hitlerze, Stalinie jak i również to co myślę O Stalinie, Hitlerze bo w końu oni też już nie żyją.

Śmieszek

O zmarłych mówi się dobrze, albo wcale, Panie Lechu Janie Jamko. Jest takie określenie osób, które pastwią się nad tymi, którzy bronić się nie mogą. To hieny z podrzędu kotokształtnych. Pozdrowienia

Napisz

Galeria zdjęć

Powiązane wydarzenia

Reklama


Komentarze

  • Szpital potrzebuje lekarzy, kusi ich doskonałą ofertą
    No niewiem.Ja jestem zawiedzina.Raz jeden syn potrzebował pomocy niestety odpowiedzi niedistałam tylko czekać miałam Bóg Wie ile.Znalazłam się na SOR W Olsztynie na dziecięcym.I znowu sytuacja z przed wczoraj Starszy syn dostał uczulenia nikt nieodebral na Izbie w szpitalu w Szczytnie dzwoniac przez godzine.Zadzwoniłam na 112 i połaczono mnie z ratownikiem medycznym ale z Gdańska.pokierowano co mam zrobic i podać.Wiec naprawdę żenada i wstyd.SYN SIE CZUJĘ LEPIEJ. A tu to tylko rodzic w szybkim tempie i do domu. BYC MOZE JESLI BYŁOBY więcej lekarzy to może ten Szpital miał by ręce i nogi , w miarę by funkcjonował.

    Szczytnianka 00


    2020-08-13 22:02:14
  • Szpital potrzebuje lekarzy, kusi ich doskonałą ofertą
    Ludzka glupota nie zna granic. Jaka tych lekarzy przyszlosc czeka w Szczytnie i cala polske. Wszyscy lekarze powinni wyjechac za granice zeby zyc godnie jak czlowiek.

    szczytnianka


    2020-08-13 20:43:30
  • Pracownicy starostwa pomogli staruszce
    Dobre przykłady należy pokazywać do naśladowania dla innych jako wzór.

    Do WCpiker


    2020-08-13 19:09:16
  • Pracownicy starostwa pomogli staruszce
    W Szczytnie wypożyczalnia sprzętu do rehabilitacji jest już od dziesięciu lat .Pomagamy ludziom bez większego rozgłosu , nieraz i bezpłatnie choć nikt Nam niczego nie daruje.

    Piotr


    2020-08-13 16:53:51
  • Pracownicy starostwa pomogli staruszce
    Super dla Pani Krystyny, ale najbardziej boli, śmieszy (uczucia mam \"wstrząśnięte i zmieszane\") mnie to, że każda pomoc musi być \"przez przypadek\" sfotografowana, artykuł w gazecie. Pomóżcie i się nie chwalcie - to będzie zasługa.

    WCpiker


    2020-08-13 12:18:06
  • Pomnik wołyński stanął w Jedwabnie
    Piekna inicjatywa. Szkoda, że nie dużo wcześniej. Ciekawe, komu ze Szczytna to się nie spodoba. Że tacy się w tym mieście znajdą to więcej niż pewne

    Lech Jan Jamka-były Szczytnianin


    2020-08-12 22:36:43
  • Sobota, 29 sierpnia - koncert zespołu ŻUKI
    Przyjeżdżam na występ.

    Lech Jan Jamka-były Szczytnianin


    2020-08-12 22:26:57
  • „Król kur” mieszka w Kolonii (zdjęcia)
    Oby więcej takich młodych, pozytywnie zakręconych ludzi. Życzę powodzenia w biznesie i szczęścia w życiu osobistym

    Graz


    2020-08-12 22:11:28
  • Toyota scion dachowała w okolicach Zielonki
    Głupota fruwa już.

    Czarny kruk.


    2020-08-12 21:39:08
  • Pracownicy starostwa pomogli staruszce
    Pracownicy powiatu pomagają mieszkańcom gdyż radni i służby do tego stwo żonę nie mają czasu. Starosta siedzi i smrodzie w stołek podobnie burmistrz, który tak jest zajęty Facebookiem, że nie wie co jest naprawdę potrzebne mieszkańcom. Brawa dla pracowników powiatu!

    Janusz


    2020-08-12 21:31:01