Piątek, 26 Kwiecień
Imieniny: Marii, Marzeny, Ryszarda -

Reklama


Reklama

Ile kosztuje pozycjonowanie strony internetowej?


Pozycjonowanie to skuteczna metoda promocji firmy w sieci i zwiększenia ruchu na stronie. Sprawdź aktualne ceny działań SEO dla serwisów i sklepów internetowych.


  • Data:

Od czego zależy koszt pozycjonowania?

Cena pozycjonowania witryny zależy od kilku czynników, w tym konkurencyjności branży, rozbudowania strony oraz przede wszystkim zakresu działań. W ramach SEO należy wykonać wiele czynności na różnych płaszczyznach, począwszy od audytu witryny, analizy branży i konkurencji, przez dobór słów kluczowych, opracowanie strategii SEO i działania optymalizacyjne w serwisie, aż po linkowanie, content marketing i SEO copywriting oraz systematyczny monitoring pozycji.

Różne sposoby rozliczania

Agencje SEO oferują klientom różne warianty umów na pozycjonowanie. Do najpopularniejszych należą: rozliczanie za pozycjonowanie w abonamencie, za godzinę pracy specjalisty oraz za efekt. Konkretny koszt zależy jednak od wymagań klienta oraz specyfikacji jego witryny i branży. Dobre agencje SEO zawsze proponują indywidualną wycenę działań dopasowaną do konkretnego klienta.

Cennik pozycjonowania

Jak przedstawia się szacunkowy cennik za usługi pozycjonowania? Zobacz przykładową ofertę na przykładzie agencji SEO Artefakt:

- Ryczałt miesięczny – abonament to bardzo popularny model rozliczeniowy, pozwalający na pełną pracę nad domeną. W ramach miesięcznego ryczałtu klient otrzymuje od agencji działania z zakresu doboru właściwych fraz związanych z działalnością firmy, pozycjonowania szerokiego, opracowania treści na stronę oraz monitoringu pozycji słów kluczowych w panelu klienta. Ponadto indywidualnie przypisany do klienta specjalista SEO przeprowadza audyt i opracowuje zalecenia optymalizacyjne dla witryny, wykonuje cykliczne analizy Google Analytics i Google Search Console, a także optymalizuje obecność marki w Mapach Google. W agencji Artefakt minimalna cena opłaty ryczałtowej wynosi tylko 350 zł miesięcznie;

- Płatność za konwersje – w ramach płatności za efekt specjalista SEO przejmuje część odpowiedzialności za rezultaty generowane przez pozycjonowaną witrynę. Koszt tej usługi obejmuje stałą miesięczną opłatę (podstawę) oraz zmienne wynagrodzenie za uzyskane konwersje. W zależności od umowy za konwersję uznaje się: zakup w sklepie internetowym, wykonanie połączenia przez kliknięcie numeru telefonicznego na stronie, wysłanie zapytania ofertowego oraz dowolne inne, umówione działanie. Każda taka współpraca jest wyceniana indywidualnie;

- Płatność za ruch – to rozwiązanie szczególnie polecane dużym portalom, serwisom informacyjnym, sklepom internetowym oraz innym witrynom cechującym się dużą różnorodnością produktową lub treściową. W tym modelu klient płaci za uzyskany rezultat, jakim jest liczba wejść i kliknięć użytkowników w witrynie. Agencja Artefakt wycenia opłatę za ruch, biorąc pod uwagę konkurencyjność, branżę i analizę serwisu klienta. Cena wynosi zazwyczaj od 10 groszy do 3 złotych za sesję.

Przedstawione sposoby rozliczania za pozycjonowanie to zaledwie kilka propozycji oferowanych przez firmy SEO. Dobra agencja podchodzi indywidualnie do klientów, dostosowując do nich nie tylko realizowane działania SEO, ale i sposoby rozliczania, często łącząc ich różne formy. Jeśli interesuje Cię konkretny cennik SEO dla Twojej witryny lub sklepu internetowego, skontaktuj się z doświadczoną agencją Artefakt.



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama