Czwartek, 9 Maj
Imieniny: Grzegorza, Karoliny, Karola -

Reklama


Reklama

Uwaga na energetycznych oszustów! Rzeczniczka ostrzega


Mieszkańców Szczytna znów odwiedzają energetyczni kombinatorzy. Krążą po mieście przekonując do podpisywania umów pod pozorem zupełnie innych dokumentów. Podobna „akcja” miała już miejsce w ubiegłym roku. Sprawę bada już policja. - Umowy są przedstawiane jako zupełnie inne dokumenty, przedstawiciele handlowi wprowadzają mieszkańców w błąd fałszywymi informacjami – ostrzega Katarzyna Kostiuk, powiatowy rzecznik konsumentów. Warto wiedzieć, że z tak zawartej umowy, jak z każdej innej, można się wycofać bez żadnych konsekwencji. Liczy się jednak czas.


  • Data:

Dystrybucja energii elektrycznej do bardzo dochodowy interes, nic więc dziwnego, że obok rynkowych potentatów powstają mniejsze firmy, które wszelkimi możliwymi sposobami próbują pozyskać klientelę. Chodzi wszak o naprawdę wielką kasę. Dość wspomnieć, że Energa, największy bodaj dystrybutor w Polsce, tylko w I kwartale bieżącego roku zanotowała zysk na poziomie 186 milionów złotych.


Reklama

 

Reklama

Niemała liczba tych, którzy też chcieli czy chcą „podłączyć” się pod tę kasę zwyczajnie oszukują odbiorców, skłaniając ich do podpisywania umów, które wcale dla nich korzystne nie są. Nie pierwszy raz zdarzyło się, że przedsiębiorcy kierowani chęcią szybkiego zysku stosowali nieuczciwe praktyki wobec konsumentów i ponieśli za ich stosowanie odpowiednie kary m.in. Energetyczne Centrum, Novum czy Polski Prąd i Gaz.

 

I przedstawiciele takiej właśnie firmy znów pojawili się w Szczytnie.

 

- Podsuwają do podpisu dokumenty, które mają być np. potwierdzeniem weryfikacji warunków umowy, weryfikacji licznika czy reklamacją – mówi Katarzyna Kostiuk. - Tu pomysłowość tych „handlowców” jest bardzo szeroka. Gdy dociekliwy konsument stwierdza, że to umowa z jakąś nową firmą, oferującą dostawy prądu i/lub gazu, dowiaduje się, że swoją kopię otrzyma np. pocztą w późniejszym terminie.

 

Z uzyskanych informacji wynika, że odbiorcy energii, którzy zorientowali się po czasie, że z tymi „handlowcami” jest coś nie tak, złożyli zawiadomienia do policji, a część z nich zgłosiła się też o pomoc i poradę do powiatowego rzecznika konsumentów.

 

- Z tego co wiem, Policja wylegitymowała przedstawicieli handlowych i posiada informacje o tym, jaką firmę reprezentowali. To bardzo ważna, by móc unieważnić zwarte już umowy – wyjaśnia Katarzyna Kostiuk. - W przypadku tego rodzaju umów zawartych w mieszkaniach konsumentów można od nich odstąpić. Aby to wykonać należy wysłać listem poleconym oświadczenie o odstąpieniu od umowy w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia.

 

Z informacji uzyskiwanych szczątkowo od konsumentów wynika, że jest to nowa na rynku firma zajmująca się sprzedażą energii elektrycznej i gazu. Na takie działania przedstawicieli handlowych są głównie narażeni seniorzy

 

 

 

Porada rzecznika

 

Konsumenci, którzy chcieliby odstąpić od takiej umowy a nie wiedzą jak to zrobić i gdzie wysłać oświadczenie mogą zwrócić się do Powiatowego Rzecznika Konsumentów w Szczytnie, który przyjmuje konsumentów w godzinach pracy urzędu w Ratuszu Miejskim, wejście A pokój 1A tel. 89 624 70 26.



Komentarze do artykułu

Irena

Witam. Co w przypadku gdy nie zostawili umowy i przyszła po 2 miesiącach-14dni przepadło ?????

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama