Piątek, 17 Maj
Imieniny: Brunony, Sławomira, Wery -

Reklama


Reklama

Kreatywne techniki sprzedaży B2B


Jakie techniki sprzedaży B2B są najskuteczniejsze? Na to pytanie nie ma jednoznacznej odpowiedzi, ponieważ każdy produkt, usługa oraz branża mają swoją specyfikę i wymagają indywidualnego podejścia. To, co okazuje się ponadczasowo skuteczne w sprzedaży B2B to kreatywność i innowacyjność. Poniżej przygotowałem przykłady kilku najciekawszych i najbardziej pomysłowych technik sprzedaży B2B, które odniosły skutek.


  • Data:

Dzisiejszy świat wymaga kreatywnych technik sprzedaży B2B

 

Obecnie proces sprzedaży B2B zaczyna się najczęściej w internecie, w którym znaleźć można niezliczoną ilości ofert usługodawców i producentów. Potencjalni klienci poznają markę i wyrabiają sobie opinię na jej temat jeszcze zanim wejdą w kontakt z jej sprzedawcami. Właśnie dlatego ciekawą techniką sprzedaży B2B jest wykorzystywanie inbound marketingu, czyli podejmowanie działań i tworzenie takich warunków, dzięki którym to klient wyszukuje dostawcy i decyduje się na kontakt z nim.

 

Wiele firm wciąż podchodzi do technik sprzedaży B2B jednotorowo i stara się znaleźć odpowiedź na pytanie: jak mogę dotrzeć ze swoją ofertą do klientów? Inbound marketing odwraca to pytanie i proponuje podejście: co mogę zrobić, aby klienci trafili na moją ofertę i zdecydowali się z niej skorzystać?

Dzielenie się wiedzą

Ciekawym case study kreatywnej i skutecznej techniki sprzedaży B2B może pochwalić się OpenText Corporation. To kanadyjska firma, która powstała w 1991 roku i sprzedaje oprogramowanie do zarządzania wiedzą i informacjami w organizacjach. Sposobem na przyciągnięcie klientów i stworzenie społeczności wokół marki OpenText było zbudowanie obszernej bazy wiedzy dla nowych klientów.

 

Znalazły się w niej narzędzia, checklisty, ebooki, listy dobrych praktyk i wiele innych zasobów gotowych do użycia. Tak obszerna baza wiedzy zachęcała potencjalnych klientów do kontaktu i skorzystania z dwufazowego programu startowego. Dzięki tym działaniom OpenText Corporation mogło cieszyć się 1700 nowymi kontaktami oraz nowymi możliwościami biznesowymi o wartości 1,8 mln USD.

 

Wykorzystywanie case studies

 

Innym przykładem przyciągającej uwagę techniki sprzedaży B2B jest dzielenie się swoimi doświadczeniami oraz case study ze swojej praktyki. Firma Kantar, organizacja zajmująca się badaniami, analizą danych oraz konsultingiem wykorzystała case study w formie Video, aby opowiedzieć historię swojej współpracy z Samsungiem.

 

Ten krok okazał się skuteczny z wielu powodów. Po pierwsze dlatego, że taka forma case study pozwoliła w obrazowy i ciekawy sposób opowiedzieć potencjalnym klientom o tym, w jakich obszarach może im pomóc firma Kantar, a także jak może przebiegać proces współpracy i jakich efektów może dostarczyć. Po drugie to też świetna wizytówka i niejako referencja eksperckiego i kompleksowego podejścia firmy Kantar do klientów – nawet tak dużych, jak Samsung.

 

Budowanie społeczności

 

Międzynarodowa firma RS Components, która jest dystrybutorem produktów z zakresu elektroniki i automatyki przemysłowej, postawiła na zbudowanie społeczności wokół swojej marki. Platforma społecznościowa stworzona przez RS Components dostępna jest w 4 językach i zrzesza praktyków zajmujących się Inżynierią Projektowania Elektronicznego.

 

Celem społeczności jest rozwój zawodowy, nawiązywanie współpracy w ramach branży, budowanie zaangażowania, a także dzielenie się informacjami, dobrymi praktykami oraz wiedzą. Platforma zyskała aż 45 000 członków w ciągu pierwszego roku. Natomiast narzędzie do projektowania, które zostało bezpłatnie udostępnione dla zainteresowanych, zostało pobrane 60 000 razy.

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze

Reklama