Środa, 11 Grudzień, Imieniny: Biny, Damazego, Waldemara -
Jesteś świadkiem jakiegoś wydarzenia? ZGŁOŚ

Pozycjonowanie lokalne - dlaczego warto na nie postawić?


Można się pokusić o stwierdzenie, że obecnie bez pozycjonowania strony www, ta nie zaistnieje w internecie. Wyszukiwarka internetowa stworzona natomiast została w taki sposób, by za pomocą odpowiednich fraz i słów kluczowych, szybko znaleźć interesujące nas treści. Pozycjonowanie zaś ma za zadanie tak zoptymalizować stronę internetową, by ta pojawiła się na jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Czym natomiast jest pozycjonowanie lokalne i dlaczego warto w nie zainwestować?



Pozycjonowanie lokalne - jak je ugryźć?

 

Praktycznie każdy już zdaje sobie sprawę z tego, że Google korzysta m.in. z lokalizacji urządzeń. W jakim celu? Po to, by w wyszukiwaniach zasugerować nam na podstawie miejsca, w którym się znajdujemy, najbardziej trafne propozycje lub usługi, które są szczególnie polecane przez użytkowników w danym rejonie. Wszystko dzięki specjalnemu algorytmowi odpowiadającemu za ranking wyników wyszukiwania.

 

Definicja pozycjonowania lokalnego

 

Pozycjonowanie lokalne to najprościej mówiąc zoptymalizowanie strony internetowej w taki sposób, by pojawiała się jak najwyżej w rankingu wyszukiwarki. Ponadto, różni się ono od pozycjonowania ogólnokrajowego tym, że pozwala na wyszukiwanie pozycji jedynie z określonego obszaru, takiego jak np. województwo.

 

Jakie są najważniejsze zasady pozycjonowania lokalnego?

 

Pozycjonowanie lokalne opiera się na dwóch typach działań: on-site i off-site. Pierwsze z nich to optymalizowanie strony www za pomocą fraz i słów kluczowych pod lokalne wyniki wyszukiwania. Oznacza to m.in. umieszczanie pełnego adresu oraz nr telefonu do firmy na stronie. Działania off-site natomiast to np. umieszczanie na stronie www linków pochodzących z innych witryn. W ten sposób można zwiększyć parametry zaufania, a więc pozycję w wyszukiwanych propozycjach.

 

Google Moja Firma - kluczem do sukcesu

 

Kolejnym elementem pozycjonowania lokalnego będzie utworzenie wizytówki w Google Moja Firma. W jakim celu się to robi? Odpowiednia jej optymalizacja sprawi, że zwiększą się szanse na znalezienie naszej strony przez klienta szukającego produktów lub usług przy pomocy odpowiednich fraz wpisywanych do wyszukiwarki. Dodatkowo, warto wykorzystać również Google Maps, gdzie będzie można szybko znaleźć naszą firmę.


 

Dlaczego warto zainwestować w pozycjonowanie lokalne?

 

Ten sposób pozycjonowania przede wszystkim pozwala na dotarcie do zawężonej, lokalnej grupy odbiorców. Są to zazwyczaj klienci, którzy potrzebują dokładnie tej usługi/produktu, które oferuje dana firma. Ponadto, dzięki ograniczonemu zasięgowi, firma staje się bardziej wyeksponowana na rynku lokalnym, a co za tym idzie, buduje się określoną świadomość marki.

 

Wady

 

Do podstawowej i prawdopodobnie jedynej wady pozycjonowanie lokalnego, która dla niektórych wydawać się może też zaletą, jest ograniczony zasięg. Sprowadza się on jedynie do lokalnego obszaru, który dzięki szybkim efektom promowania strony www, wkrótce może okazać się za mały.

 

Różnice pomiędzy pozycjonowaniem lokalnym a ogólnokrajowym

 

Przede wszystkim pozycjonowanie ogólnokrajowe pozwala na dotarcie do znacznie większej grupy odbiorców niż lokalne. Wiąże się to jednak również ze znacznie większym nakładem finansowym oraz dłuższym oczekiwaniem na pożądane efekty.

 

Dla kogo będzie to najlepsza opcja?

 

Pozycjonowanie lokalne to najlepsza propozycja przede wszystkim dla małych i średnich przedsiębiorstw, które pragną niewielkim kosztem, przy małej konkurencyjności, w szybkim czasie zbudować lokalną rozpoznawalność swojej marki.



Komentarze do artykułu

Napisz


Komentarze