Reklama


Reklama

Pomoc przyszła w porę, mimo że z daleka


Szybka reakcja i dobra współpraca służb ratunkowych zapobiegła kolejnej tragedii. Z oficerem dyżurnym szczycieńskiej komendy skontaktował się dyspozytor Centrum Powiadamiania Ratunkowego z Gorzowa Wielkopolskiego. Przekazał on informację, że odebrał telefon od kobiety która twierdziła, że jej znajomy, który mieszka w okolicach Szczytna, chce odebrać sobie życie.



Funkcjonariusze nie zwlekali ani chwili. Ustalili dane oraz miejsce przebywania 37-latka i po niespełna 20 minutach zapukali do drzwi jego mieszkania. Dzięki szybkiej reakcji służb ratunkowych udało się zapobiec kolejnej ludzkiej tragedii i zapewnić 37-latkowi specjalistyczną opiekę medyczną.

 

 

- Mężczyzna był w bardzo złym stanie psychicznym – mówi sierżant Izabela Cyganiuk ze szczycieńskiej policji. - W rozmowie z policjantami podtrzymywał swoje wcześniejsze słowa o tym, że może targnąć się na swoje życie. Policjanci o swoich ustaleniach poinformowali oficera dyżurnego i podjęli decyzję o tym, że na miejsce należy wezwać załogę karetki pogotowia. Wkrótce 37-latkowi została udzielona specjalistyczna pomoc medyczna.

Do zdarzenia doszło we wtorek, 6 października.

 

 


Reklama

 

W trudnej chwili nie obawiaj się poprosić o pomoc!

 

Policjanci przypominają, że działa całodobowa infolinia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego. Jest to bezpłatna pomoc przez 7 dni w tygodniu i wsparcie telefoniczne dyżurnych specjalistów: psychiatrów, psychologów, prawników i pracowników socjalnych - to uruchomione w grudniu 2017 roku przez Fundację "Itaka" Centrum Wsparcia dla osób znajdujących się w stanie kryzysu psychicznego.

 

Centrum Wsparcia to projekt Fundacji "Itaka", realizowany na zlecenie Ministerstwa Zdrowia i finansowany ze środków Narodowego Programu Zdrowia. Jego celem jest pomoc osobom znajdującym w stanie kryzysu psychicznego z powodu np. śmierci, utraty pracy, rozwodu, lub zaginięcia bliskiej osoby, oraz zapobieganie depresji, samobójstwom i innym zachowaniem autodestrukcyjnym. Pomoc ta skierowana jest do osób w każdym wieku.

Reklama

"Centrum Wsparcia" oferuje całodobową pomoc i wsparcie telefoniczne, a także możliwość kontaktu przez mail i czat.

 

Dyżurni eksperci w Centrum udzielają informacji o możliwościach uzyskania profesjonalnej, bezpośredniej pomocy specjalistów w pobliżu miejsca zamieszkania osoby zgłaszającej się po pomoc. Wszelkie informacje na temat m.in. godzin dyżurów i kontaktu z ekspertami są dostępne na stronie www.liniawsparcia.pl. Na stronie znajduje się również bezpłatna aplikacja mobilna z bazą teleadresową instytucji pomocowych.

KPP Szczytno/ip

 

Fot. Zdjęcie jest jedynie ilustracją do tekstu



Komentarze do artykułu

Napisz

Reklama


Komentarze