Wtorek, 19 Marca
Imieniny: Aleksandryny, Józefa, Nicety -

Reklama


Reklama

Podsumowanie zajęć dla dzieci i młodzieży w GOK w Wielbarku (zdjęcia)


Dziewięćdziesięcioro czworo dzieci i młodzieży uczestniczyło w zajęciach plastycznych, artystyczno-plastyczno-kulinarnych, wokalnych, gry na instrumentach oraz nauki języka angielskiego, zorganizowanych w sezonie artystycznym 2019/2020 przez Gminny Ośrodek Kultury w Wielbarku.


  • Data:

Utworzono siedem grup oraz prowadzono indywidualne zajęcia wokalne i gry na wybranym instrumencie. Prowadzone były również inne zajęcia dla dzieci i młodzieży, w których uczestniczyło dodatkowo czterdzieścioro dwoje dzieci. Łącznie Gminny Ośrodek Kultury w Wielbarku miał pod opieką 136 dzieci i młodzieży.

 

Organizatorowi zależało przede wszystkim na tym, aby uczestnicy warsztatów czuli się swobodnie, integrowali się z grupą, dobrze się bawili, a instruktorzy odkrywali ich talenty i kierowali ich rozwojem. Zajęcia odbywały się na dwóch poziomach. Ten pierwszy stanowił podłoże dla grup zaawansowanych.

 

Grupa artystyczno-plastyczno-kulinarna liczyła 29 uczestników w wieku szkolnym i ze względów technicznych została podzielona na dwa mniejsze zespoły.

 

Zajęcia prowadzili instruktorzy: Anna Musiał i Arkadiusz Dziczek. Tematyka warsztatów obejmowała różne formy artystyczne, połączone z zajęciami kulinarnymi. Na zajęciach powstało wiele prawdziwych, małych dzieł sztuki. Dzięki tak zróżnicowanym zajęciom dzieci nie tylko uczyły się pracy w grupie, rozwijały zdolności manualne, lecz również wyrabiały w sobie cierpliwość.

 

- Zajęcia w tym sezonie przyniosły nam wiele radości. Było dużo zabawy i śmiechu, ale też pracy i troszkę wysiłku. Może nie wszystko zawsze się udawało, ale było fantastycznie – tak oceniają zajęcia prowadzący instruktorzy, którzy odnajdują w młodych ludziach talenty i przygotowują „grunt” dla instruktorów grup zaawansowanych.

 

Grupa wokalna liczyła 13 osób i była prowadzona przez instruktor Annę Musiał. Warsztaty nauki śpiewu odbywały się grupowo, jak również indywidualnie. Uczestnicy zajęć brali udział w koncertach, konkursach i przeglądach, na których również odnosili sukcesy.

 

- To bardzo zdolni młodzi ludzie, którzy kochają muzykę i śpiew, i znakomicie potrafią to wyrazić na scenie – mówi o swoich podopiecznych Anna Musiał. - W naszym repertuarze znalazły się piosenki szybkie, sentymentalne, współczesne i te starsze. Każdy z uczestników traktowany jest indywidualnie i pracujemy nad tym, aby każdemu dobrać odpowiednie piosenki tak, aby praca nad nimi była jednocześnie radością i dobrą zabawą, ale także, aby podnosiła warsztat młodych wokalistów oraz odpowiednio kształtowała ich gust muzyczny.

 

 

„Plastyka w Twoim sercu – nie wyrastaj z marzeń” - to projekt skierowany do uzdolnionej plastycznie młodzieży realizowany już siódmy rok. Warsztaty prowadzi Olga Kokoryn. Zajęcia nie wyglądają jak lekcje.

 

- Przy tworzeniu dużo się rozmawia i staram się zawsze wtrącać opowiastki z historii sztuki – mówi Olga Kokoryn – W naszym zespole są trzy Julki i każda jest inna. Julia Samsel lubi rysunek tuszem, Julia Mróz - studia ołówkowe, a Julia Dyk świetnie rozumie malarstwo. Każdy z obecnych uczestników jest na swój sposób indywidualistą - drobniutka Aurelka Pliszka jest nieco niepewna, ale radzi sobie ze wszystkimi ćwiczeniami i to znakomicie - dziewczyna ma talent.

 

Hania Krupińska i Zosia Tabaka kontynuują rodzinne dziedzictwo – tatusiowie są utalentowani plastycznie i czynnie tworzą. Małgosia Studzińska jest na etapie poszukiwań, jeszcze nie znalazła swojej ulubionej techniki plastycznej, dociekliwie próbuje szlifując niemałe umiejętności.

 

Daniel Wróbel świetnie się czuje w trudnej technice akwareli, Hubert Dyk jest bardzo dobrym rysownikiem. Karolina Szymańska-Compa i Asia Szymańska najlepiej znajdują się w suchej pasteli, ale też są na etapie poszukiwań. Emilka Radomska, mądra i cicha, inicjuje rozmowy o sztuce. Realizm już jej nie wystarcza, szuka teraz ekspresji artystycznej pozwalającej wydobyć to, co ma w głowie. Kuba Więcek – nieco zbuntowany, ale na zajęciach potrafi wsiąknąć w swój rysunek całkowicie nim pochłonięty. Większość z nich pewnie nie będzie zarabiać na życie rysunkiem, ale pozostanie pasja, która zapewne będzie im długo towarzyszyć.


Reklama

 

Kolejny projekt realizowany przez Gminny Ośrodek Kultury w Wielbarku to „Muzyka – moja pasja”, skierowany do uzdolnionej muzycznie młodzieży. Uczestnicy mają zajęcia indywidualne: wokalne i gry na wybranym instrumencie. Zajęcia prowadzone są przez instruktorów Fundacji „Kreolia – Kraina Kreatywności” w Jerutkach i instruktora GOK-u Tomasza Banula.

 

W tym projekcie postawiono na indywidualność, wspieranie i rozwijanie umiejętności uczestników. Swoje umiejętności wokalne podnoszą tu Patrycja Ignacok i Maja Szumowska.

 

- Patrycja - piękny głos o niespotykanej barwie. Licealistka i pasjonatka śpiewu. Śpiewa wszędzie i zawsze, a jej muzyczna pasja zajmuje dużą część jej życia. Maja Szumowska to bardzo uzdolniona dziewczynka, z wielkim zapałem do śpiewu. Fantastycznie wystartowała na drodze wokalnej przygody. Podjęła duże wyzwania konkursowe i występowe, w których swój talent poparła pracą i entuzjazmem. Na wyniki nie trzeba było długo czekać, gdyż Maja w ciągu kilku miesięcy zdobyła nagrody i wyróżnienia, w tym o randze wojewódzkiej. O Mai na pewno jeszcze usłyszymy – tak o swoich podopiecznych mówi Joanna Gawryszewska z Kreolii.

 

Wśród uczestników zajęć są też instrumentaliści. Gitarzysta Maksymilian Drężek - bardzo zdolny, komunikatywny, obdarzonym poczuciem rytmu i pasją do muzyki. Piotr Stadlewski - ambitny, posiadający już spore umiejętności w grze na perkusji. Kacper Karcz – również perkusista, to zdolny i muzykalny uczeń.

 

Instruktor gry na instrumentach - Tomasz Banul tak mówi o swoich podopiecznych:

 

- W Olafie Żeglińskim najbardziej ujmuje mnie radość, jaką czerpie z gry na gitarze. Widać, że muzyka to jego pasja, ma sprecyzowane zainteresowania muzyczne, wie, czego chce się uczyć, komponuje swoją własną muzykę. Praca z takim uczniem to czysta przyjemność. Maja Stempel uczy się gry na pianinie, co sprawia jej wiele przyjemności. Mimo że to pierwszy rok nauki, nauczyła się wielu utworów o wysokim stopniu trudności. Podobnie zaangażowana jest Kinga Więcek, ucząc się gry na gitarze klasycznej. Miłosz Walewski rozpoczął przygodę z pianinem krótko przed zawieszeniem zajęć, ale od razu było widać, że jest muzycznie uzdolniony, a wcześniej sam nauczył się grać kilka utworów o dość wysokim stopniu trudności.

 

Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców Wielbarka, zorganizowano także zajęcia dla najmłodszych pociech w języku angielskim, w których uczestniczyli wraz z rodzicami.

 

- To też okazja, by najmłodsi oraz ich rodzice poznali, jak działa nasza instytucja, oswoili się z nami, a w przyszłości wrócili do nas – mówi Milena Zapadka, dyrektor GOK w Wielbarku.

 

Dzieci zostały podzielone na trzy grupy. Pierwsza to Musical Babies - zajęcia muzyczno-ruchowo-sensoryczne w języku angielskim. Dzięki temu, iż w zajęciach uczestniczą również rodzice dzieci, jest dużo śmiechu, a wspólna zabawa daje wspaniałe efekty.

 

- Na zajęciach śpiewamy angielskie piosenki i bawimy się przy nich, używając szerokiej gamy bardzo atrakcyjnych dla dzieci pomocy dydaktycznych. Zajęcia mają na celu osłuchanie z językiem angielskim, połączenie istotnych elementów ułatwiających przyswajanie języka obcego, a mianowicie wczesne, bezstresowe osłuchanie się z językiem, zabawy z rytmem, muzyką klasyczną oraz ruch wyjaśnia prowadzący Tomasz Banul. - Nauka języka angielskiego nie jest jednak jedynym celem zajęć, kontakt z wartościową muzyką oraz możliwość interakcji z rówieśnikami sprawia, że zajęcia sprzyjają wszechstronnemu rozwojowi dzieci.

 

Kolejne dwie grupy starszych dzieci biorą udział w zajęciach o nazwie Musical English.

 

- To nauka nie taka jaką znamy ze szkoły, przede wszystkim chodzi tu o dobrą zabawę, śpiewamy piosenki, gramy w gry, jest dużo zabaw ruchowych, tanecznych, a język przyswajany jest niejako przy okazji. Poza umiejętnościami językowymi zajęcia rozwijają również wszechstronne umiejętności z innych dziedzin niezwiązanych bezpośrednio z nauką języka obcego, tj. z zakresu muzyki, rytmiki, oraz motoryki małej, jak i wiedzy ogólnej na przykład ekologiig– tak o zajęciach mówi Tomasz Banul.

Reklama

 

- Prowadziliśmy jeszcze inne grupy dla dzieci i młodzieży, nie tylko w Wielbarku. Nie stawialiśmy na ilość. Grupy były tak utworzone, żeby uczestnicy czuli się w nich swobodnie. Praca z tymi młodymi ludźmi to sama przyjemność. Do tego dobra współpraca między instruktorami i rodzicami przynosi efekty i miło patrzeć jak „nasze” dzieci dorastają, rozwijają swoje umiejętności, stają się otwarte na świat i realizują swoje marzenia. Każda z tych osób zapisała się w historii naszej placówki – podsumowuje dyrektor Milena Zapadka.

 

Zajęcia i projekty realizowane były przez Gminny Ośrodek Kultury w Wielbarku przy wsparciu WPZ Sp. z o.o. S.K.A. w Kołodziejowym Grądzie i Gminy Wielbark.

 

 

 

Uczestniczy zajęć artystyczno-plastyczno-kulinarnych

1. Anna Banach, 2. Oliwier Banach, 3. Malwina Burdyńska, 4. Maja Deptuła, 5. Maja Gratunik, 6. Rafał Kossakowski, 7. Agata Krupińska, 8. Urszula Krupińska, 9. Maria Lewenda, 10. Anna Łazicka, 11. Zuzanna Maluchnik, 12. Zofia Pawłowska, 13. Marta Piórkowska, 14. Nikodem Pisarski, 15. Oliwia Pliszka, 16. Karolina Pucińska, 17. Zofia Remuszko, 18. Maja Rzepczyńska, 19. Kornelia Słomczyńska, 20. Zofia Słomczyńska, 21. Iga Szatkowska, 22. Marcin Szymański, 23. Hubert Szymański-Compa, 24. Mateusz Tański, 25. Lena Zapadka, 26. Nikodem Zbierzak, 27. Anna Zyśk, 28. Lena Zyśk, 29. Lena Żabińska.

Grupa wokalna

30. Malwina Burdyńska. 31. Maja Gratunik, 32. Zuzanna Maluchnik, 33. Amelia Nawrocka, 34. Nikodem Pisarski, 35. Karolina Pucińska, 36. Kornelia Słomczyńska, 37. Katarzyna Stadlewska, 38. Oliwia Stań, 39. Oliwia Suchodolska, 40. Anna Zyśk, 41. Lena Zyśk, 42. Aleksandra Żabińska.

 

Uczestnicy zajęć Musical Babies

43. Adam Compa, 44. Wiktor Compa, 45. Elżbieta Ejdys, 46. Wojciech Łachacz, 47. Michalina Niedźwiecka, 48. Nela Siedlecka, 49. Zuzanna Siedlecka, 50. Mikołaj Skurzewski, 51. Aleksandra Zapadka.

 

Uczestnicy zajęć Musical English

52. Marcel Deptuła, 53. Zuzanna Deptuła, 54. Maria Gąsiewska, 55. Wiktor Gudzbeler, 56. Wiktoria Kocenko, 57. Aleksandra Niedźwiecka, 58. Marcelina Niedźwiecka, 59. Kuba Nowak, 60. Marcel Rzepczyński, 61. Blanka Szydlik, 62. Marcin Szymański, 63. Hubert Szymański-Compa, 64. Aleksandra Tabaka, 65. Marcel Tański, 66. Wojciech Tański, 67. Wiktoria Więczkowska, 68. Piotr Więczkowski, 69. Kornelia Zapadka, 70. Zofia Zapadka, 71. Zuzanna Zapadka, 72. Zofia Żokowska.



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama