Reklama


Reklama

Kolejny krok ku obwodnicy zrobiony


Aż sześć firm zgłosiło się do powtórzonego przetargu na wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej wraz z materiałami do decyzji środowiskowej dla obwodnicy Szczytna w ciągu dróg krajowych nr 53, 57 i 58. Budżet na to zadanie to 4 950 000,00 zł brutto.

 



Kryteria oceny i termin realizacji usługi

 

Oprócz ceny, weryfikacji podlegać będą kwalifikacje oraz doświadczenie osób skierowanych do realizacji zamówienia. Komisja przetargowa rozpoczęła analizę i ocenę złożonych ofert. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w drugim kwartale 2021 roku. Usługa ma zostać zrealizowana w terminie 37 miesięcy.

 

Rejestr złożonych ofert.

 

Dlaczego powórzono przetarg?

 

- Obecny przetarg jest drugim postępowaniem w sprawie wykonania dokumentacji obwodnicy Szczytna – wyjaśnia Karol Głębocki, główny specjalista ds. komunikacji w GDDKiA w Olsztynie. - Poprzedni przetarg został unieważniony, ponieważ wykluczyliśmy z postępowania jedynego wykonawcę, który złożył ofertę. Wykonawca został wykluczony na podstawie przepisu art. 24 ust. 1 pkt 17 obowiązującej w 2020 roku ustawy Prawo zamówień publicznych. Firma przedstawiła informacje wprowadzające w błąd i mogące mieć istotny wpływ na decyzje podejmowane przez GDDKiA w postępowaniu o udzielenie zamówienia.


Reklama

 

 

Zakres zadania

 

Zadanie obejmuje opracowanie dokumentacji dla budowy obwodnicy Szczytna, która będzie jednojezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o długości około 17 km i nośności konstrukcji nawierzchni 11,5 t/oś. W ramach budowy powstaną: węzeł drogowy Korpele, skrzyżowania z drogami lokalnymi, obiekty inżynierskie oraz dodatkowe jezdnie do obsługi terenów przyległych do obwodnicy. Przebudowane zostaną drogi publiczne kolidujące z inwestycją, wybudowane będą rozwiązania dla ruchu pieszego i rowerowego oraz obiekty i urządzenia z zakresu ochrony środowiska. Prace budowlane przewidziane są na lata 2026 - 2028.

 

Cel inwestycji

 

Podstawowym celem inwestycji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego i dalekobieżnego ze Szczytna poprzez zmianę przebiegu wszystkich dróg krajowych, przebiegających obecnie przez centrum miasta. Tym samym poprawi się komfort jazdy, bezpieczeństwo podróżnych i mieszkańców. Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

Reklama

 

Program budowy 100 obwodnic

 

Budowa obwodnicy Szczytna to kolejne w województwie warmińsko-mazurskim zadanie realizowane w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030. W ramach tego Programu, oprócz obwodnicy Szczytna, powstaną obwodnice Olsztyna i Dywit, Gąsek, Pisza oraz Smolajn. W ramach rządowego Programu na sieci dróg krajowych powstanie 100 obwodnic o łącznej długości ok. 820 km. Będą to trasy o najwyższych parametrach technicznych, dostosowane do przenoszenia obciążenia 11,5 t/oś.

Karol Głębocki

Główny specjalista ds. komunikacji GDDKiA w Olsztynie

 

 

 

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama


Komentarze