Sobota, 25 Maj, Imieniny: Joanny, Zdenka, Zuzanny -
Jesteś świadkiem jakiegoś wydarzenia? ZGŁOŚ

Czas na wzrok 40+ kampania dotarła do Szczytna


Trwa kampania „Czas na wzrok 40+”. To też okazja, aby porozmawiać o zdrowiu naszych oczu. Co zrobić, aby cieszyć się dobrym wzrokiem przez długie lata? Odpowiada Damian Biernacki przedstawiciel marki Essilor.



Jak często należy badać wzrok? Czy wiek ma tu znaczenie?

 

Wiek jest jednym z czynników, który determinuje zalecaną częstość kontrolowania wzroku. U dzieci regularne badania powinniśmy wykonywać raz do roku. W przypadku, gdy u dzieci występuje pogłębiająca się krótkowzroczność lub innego rodzaju problemy ze wzrokiem, powinniśmy zwiększyć częstotliwość badania do dwóch wizyt rocznie. W przypadku osób dorosłych wystarczy kontrola co 1,5 roku. Regularne badanie wzroku daje nam możliwość zapobiegania poważniejszym problemom z widzeniem.







 

Czym są okulary progresywne i dla kogo są one przeznaczone?

 

Szkła progresywne umożliwiają nam wyraźne widzenie na każdą odległość oraz uwalniają osoby po 40. roku życia od konieczności ciągłej zmiany okularów, zastępując wiele par jednym, skutecznym i wygodnym rozwiązaniem. Rozmazany tekst w gazecie, niewyraźny ekran telefonu, odsuwanie tekstu od oczu – to codzienność wszystkich, którzy mierzą się z wciąż mało znaną w Polsce przypadłością, czyli prezbiopią. Zjawisko to nie jest chorobą, lecz naturalną zmianą, zachodzącą z wiekiem w ludzkim oku. Dotyczy osób po 40 roku życia i wymaga zastosowania zaawansowanych produktów, jakimi są szkła progresywne. W mojej ocenie, marka Varilux, światowy lider w kategorii szkieł progresywnych, oferuje najlepsze technologicznie rozwiązania dla osób po 40. roku życia, które zaczynają mierzyć się z problemem prezbiopii.


 

Kto najlepiej dobierze nam okulary? Optometrysta, lekarz okulista? Czym, w ogóle to się różni?

 

Zarówno okulista, jak i optometrysta, zajmują się badaniem wzroku. Okulista jest specjalistą od chorób oczu, natomiast optometrysta to ekspert w zakresie doboru odpowiedniej korekcji wzroku za pomocą okularów, soczewek kontaktowych, jak i innych rozwiązań dla osób słabo widzących, zarówno dzieci, jak i dorosłych.

 

Trwa państwa kampania „Czas na wzrok 40+”, jaki jest jej cel?
 

Głównym celem kampanii jest popularyzacja wiedzy na temat prezbiopii oraz rozwiązań optycznych, które eliminują związane z nią dolegliwości. A według mnie, najlepszym z nich są właśnie szkła progresywne. Nasz przekaz kierujemy do wszystkich obecnych i przyszłych prezbiopów. Chcemy zachęcić ich do regularnego badania wzroku, nauczyć rozpoznawać u siebie objawy świadczące o prezbiopii, a także poinformować o miejscach, w których znajdą profesjonalną pomoc. Salony optyczne, które biorą udział w akcji, można znaleźć na stronie czasnawzrok.pl oraz varilux.pl.

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć


Komentarze