Czwartek, 18 Kwiecień
Imieniny: Apoloniusza, Bogusławy, Gościsławy -

Reklama


Reklama

Rusza pilotażowa opieka na... telefon


Wczoraj w Olsztynie burmistrz Szczytna Danuta Górska podpisała z marszałkiem umowę na rozpoczęcie pilotażowego programu teleopieki. Obejmie ona 20 mieszkańców naszego miasta, którzy ukończyli 60 rok życia.


  • Data:

Z darmowej teleopieki będzie mogło skorzystać 20 mieszkańców Szczytna, którzy mają minimum 60 lat. Pozostali seniorzy również będą mogli z niego skorzystać, niestety odpłatnie. Włączenie do systemu to koszt od 154 zł do 336 zł.


Reklama

 

Reklama

Osoby, które wezmą udział w projekcie będą miały zagwarantowaną całodobową opiekę w ramach specjalnego systemu telefonicznego. W razie zagrożenia wystarczy jeden przycisk na telefonie stacjonarnym bądź komórkowym by wezwać pomoc.

 

W 2017 roku opieką pracowników socjalnych objętych było ponad 150. mieszkańców Szczytna. W naszym mieście program realizuje Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej.

- Osoby, które chciałyby wziąć udział w tym pilotażowym programie powinny zgłaszać się osobiście lub telefonicznie do Miejskiego Ośrodku Pomocy Społecznej pokój nr 4 – mówi Hanna Bojarska, dyrektor MOPS. - Lub po prostu zadzwonić pod numer 89 6760920 i zgłosić swój akces.

 

Teleopieka to telefoniczny system sprawowania stałej, 24-godzinnej opieki nad podopiecznymi, np. osobami starszymi, chorymi, samotnymi, czy niepełnosprawnymi. - Pomoc udzielana jest w razie wypadku, zasłabnięcia, pożaru, włamania, ale także w codziennych sprawach takich jak zorganizowanie pomocy w celu usunięcia awarii domowej, informacji o dyżurach szpitali i całodobowych aptekach, wyszukiwanie i przekazywanie podopiecznym informacji prawnych, medycznych, opiekuńczych oraz wielu innych niezbędnych w danym momencie – mówi Bojarska.

 

Osoba objęta programem zostanie wyposażona w terminal telefoniczny oraz do wyboru brelok, wisiorek lub bransoletkę z przyciskiem SOS, który w razie jakiegokolwiek zagrożenia po naciśnięciu powoduje automatyczne uruchomienie połączenia z centrum monitoringu, w którym operator zadecyduje o stosownym rodzaju interwencji. Pracownik centrum zawiadamia osoby z sieci albo np. pogotowie, zależnie od potrzeby i pozostaje w kontakcie ze swoim podopiecznym aż do momentu udzielenia pomocy lub rozwiązania problemu.

 



Komentarze do artykułu

Napisz

Galeria zdjęć

Reklama

Reklama


Komentarze

Reklama